Hea kinnisvaraomanik! Siit saad ülevaate, kuidas hakkab meie abil kasutusloa taotlemine välja nägema.
- Esitad meile kodulehe kaudu päringu.
- Vastame kasutusloaks nõutavate dokumentide nimekirja ning täpsustavate küsimustega.
- Sinu antud info põhjal edastame puuduvate dokumentide koostamiseks esialgse pakkumise.
- Kui soovid asjaga edasi minna, edastame kokkulepitud tööde teostamiseks lepingu.
- Kui seda veel teinud pole, edastad meile ehitise kohta juba olemasolevad vajalikud dokumendid.
- Koostame nõutud lisadokumendid. Kui mõnda neist ei anna positiivselt väljastada, tuleb puudused esmalt lahendada. Seejuures oleme Sulle nõuga abiks.
- Kui vajalikud dokumendid on valminud, esitame kohalikule omavalitsusele menetlemiseks kasutusteatise või kasutusloa taotluse.
Ehitusteatist-ehitusluba ja kasutusteatist-kasutusluba eristatakse hoone suuruse ning ehitustööde ja nende mahu järgi. Reeglina järgneb teatisele teatis ning loale luba. Sisuline eesmärk on neil aga üks ja sama: 1) võimaldada seaduslikult ehitusega alustamist ja 2) kinnitada ehitise valmimisel, et see on tehtud projekti järgi ning anda luba selle kasutamiseks.
Seejuures menetletakse teatist mõneti lihtsustatud korras: erinevalt loa taotlusest, mille puhul tuleb tasuda riigilõiv ning mille ülevaatamine võtab kuni 30 päeva, on teatise taotlus lõivuvaba ning kohalikul omavalitsusel on andmete lisakontrolli algatamiseks 10 päeva. Kui viimast tehakse, esitatakse lisanõuded 30 päeva jooksul. Kui puudused kõrvaldada, ja taotlus uuesti esitada, algab uus 30-päevane menetlusaeg. Viimane ei tähenda, et vastust kindlasti varem ei võiks saada.
Olukorda, kus mitte üht märkust ei esitata, tuleb paraku võtta erandi kui reeglina; enamasti taotlus vähemalt kord või paar siiski tagastatakse. Viimase põhjuseks võib olla nii paar tundi võtva paranduse ellu viimine kui rängemal juhul nt kohustusliku veevõtukoha puudumine ja selle rajamise nõue.
Menetluse sujuvalt kulgemine on oluline nii Sinule kinnisvaraomanikuna kui meile ettevõttena.
Seepärast esitame oma kogemuse ja parima teadmise põhjal menetlusse niivõrd täieliku taotluse kui võimalik, pidades silmas, et kogu protsess oleks võimalikult vähe koormav. Viimasest lähtudes koostame puuduolevaid dokumente just nii palju, kui on ilmtingimata vaja, ent samas nii vähe kui võimalik, vältimaks üleliigseid kulutusi.
Kui omavalitsus peaks menetluse käigus lisadokumente (auditeid, ekspertiise, eriosade projekte, tehnosüsteemide teostusjooniseid, kasutus- ja hooldusjuhendid ja muid asjakohaseid dokumente) küsima, saame need peale Sinuga läbi arutamist operatiivselt juurde koostada.
Juba mainitule tuleb lisada, et kuigi seadus on kõigile üks ja sama, tõlgendavad kohalikud omavalitsused – Eestis on neid 79 – ja ametnikud seda mõneti erinevalt. Mis on ühe jaoks piisav, see on teise jaoks puudulik ja vastupidi. Seejuures vahetuvad tihtilugu ametnikud ning täiendatakse menetlemise protsesse.
Nii pole meil paraku võimalik kõiki nõudmisi ja olukordi alati ette näha ning menetluse käigus võidakse küsida lisainfot. Kui seda tehakse, on meie asi pakkuda välja lahendusi, suhelda vajadusel ametnikega ning vastata Sinu küsimustele.
Just küsimuste küsimine ning avatud suhtlus nii enne kui pärast, mil koostööks käed lööme, on meie ootus Sinule.
Vastu pakume võimalikult lihtsat, kiiret ja eesmärgipärast tegutsemist.
Kui jagad neid põhimõtteid ning näed meid võimaliku koostööpartnerina, ootame Sinu päringut.