Tuleohutusaudit – hinnang teie ehitise tuleohutusele

Tuleohutusauditi tellimine võib olla vajalik erinevatel põhjustel, näiteks kasutusloa taotlemisel, puuduliku teabe korral ehitusdokumentides või olemasoleva ehitise ohutuse hindamisel.

Tuleohutusaudit on vajalik näiteks siis, kui ehitis ei vasta projektile või kui ehitisele soovitakse taotleda kasutusluba, kuid tuleohutust tõendav dokumentatsioon on puudulik. Ka ehitustehnilise auditi nõude korral on tuleohutusaudit üheks kohustuslikuks osaks. Muidugi võib ka hoone omanik ise omal algatusel tellida tuleohutusauditi, et saada teada, kas tema ehitis on ikka tuleohutu. Järgnevas artiklis võtamegi luubi alla tuleohutusauditi.

Tuleohutusauditi peamine eesmärk on anda hinnang ehitise vastavusele kehtestatud tuleohutusnõuetele. Auditi tulemusel antakse omanikule teavet hoone tuleohutusnõuetele vastavuse kohta ning soovitusi võimalike puuduste ning probleemide lahendamiseks. Audit lähtub Siseministri määrusest nr 17 “Ehitisele esitatavad tuleohutusnõuded ja nõuded tuletõrje veevarustusele”.

Kuidas käib tuleohutusauditi läbiviimine?

Tuleohutusauditis tuuakse välja hoone vastavus projektile ning seadusest ja standarditest tulenevatele nõuetele. Tuleohutusauditi käigus kontrollitakse küttesüsteemide, ventilatsioonisüsteemide dokumentatsiooni olemasolu. Lisaks sellele antakse hinnang, kas tulekahju korral on tuletõrjujal tagatud juurdepääsud pööningule ja korstnatele. Samuti peavad olema elektripaigaldised kontrollitud ning vastav kontrollakt ei tohi olla aegunud.

Tähelepanu pööratakse ka suitsuanduri ja/või vingugaasianduri olemasolule. Kui majas on küttekolded, siis küttekollete olemasolul tuleb eksperdile kindlasti esitada ka korstnapühkimis akt ning gaasipaigaldiste olemasolul tuleb esitada gaasipaigaldiste kontrollakt.

Kui audit tuvastab puudused, siis need tuleb enne ehitisregistrisse esitamist ja kasutusloa taotlemist kõrvaldada. On oluline mõista, et puudustega auditit ei ole mõtet esitada, kuna ilmselgelt ei kooskõlasta taotlust sel juhul ka Päästeamet. Seega on oluline tegeleda puuduste kõrvaldamisega ja tagada hoone vastavus tuleohutusnõuetele, et saada positiivne tulemus.

Millised on tüüpilisemad tuleohutusnõuete rikkumised hoonetes?

Tüüpilisemad vead on need, kus maja omanik ei oska enda teadmatusest hinnata seda, kui kiire võib olla tulelevik. Näiteks hoitakse enda teadmatusest kergestisüttivaid materjale tulekollete läheduses või on kütteruumi laed/seinad kaetud kergestisüttivate materjalidega. Tihti kasutatakse ka tuleohtlikes või tule leviku ohuga ruumides tuletõkkevahu asemel tavalist vahtu.

Lisaks võib probleemiks osutuda ka päästemeeskonna õigele aadressile jõudmine, kui hoonel puudub maja number. Takistuseks võib osutuda ka see, kui läheduses ei ole tulekustutusvett.

Kes võib teostada tuleohutusauditit?

Tuleohutusauditit võib teostada vaid tuleohutusekspert, kel on tase 6.

Millest alustada kui vajan tuleohutusauditit?

1. Leia professionaalne tuleohutusekspert: Esmalt leia usaldusväärne ja kvalifitseeritud tuleohutusekspert, kes omab vajalikke sertifikaate ja kogemusi tuleohutusalal. Tuleohutusauditi võib läbi viia ainult TASE 6 kutsetunnistusega tuleohutusekspert! Hea uudis on see, et meil Vanamajas on kvalifitseeritud tuleohutusspetsialistid, kelle poole võid julgelt pöörduda!

Meie tuleohutuse eksperdid Vanamajas koostavad sinu ehitisele tuleohutuse auditi ja puuduste ilmnedes anname asjalikku nõu nende likvideerimiseks!

SOOVIN TELLIDA TULEOHUTUSAUDITI!

2. Võta ühendust: Saada päring või võta telefoni teel ühendust valitud tuleohutuseksperdiga. Räägi neile oma vajadustest ja soovidest ning lepi kokku sobiv aeg tuleohutusauditi läbiviimiseks. Meie tuleohutuse ekspertidele saad mugavalt saata päringu SIIT või helista meile +372 735 0370

3. Esita vajalikud dokumendid: Enne tuleohutusauditi läbiviimist peab hoone omanik või tema esindaja esitama eksperdile teatud dokumendid, et tagada auditi korrektne vormistamine. Eksperdil on vaja järgmisi dokumente:

  1. Hoone ehitusprojekt: Viimane mõõdistusprojekt, mis annab ülevaate hoone struktuurist ja ehitusest.
  2. Kehtiv korstnapühkimise akt: Akt, mis tõendab korstna regulaarset puhastamist ja kontrollimist.
  3. Elektripaigaldise audit: Audit, mis tagab hoone elektrisüsteemi vastavuse ohutusnõuetele.

Kui sul puuduvad mõned olulised dokumendid, siis meie Vanamajast aitame sind vajalike dokumentide koostamisel ning koondamisel!

4. Läbiviimine ja hindamineTuleohutusauditi käigus kontrollitakse mitmeid asju, et tagada hoone tuleohutus. Kontrollitakse küttesüsteemide ja ventilatsioonisüsteemide dokumentatsiooni olemasolu ning nende vastavust nõuetele. Lisaks hinnatakse, kas tuletõrjujatel on tulekahju korral tagatud juurdepääs pööningule ja korstnatele. Elektripaigaldised peavad olema kontrollitud ning vastav kontrollakt ei tohi olla aegunud. Samuti on oluline kontrollida suitsuandurite ja/või vingugaasiandurite olemasolu. Kui hoones on küttekolded, siis peab olema esitatud korstnapühkija akt ning gaasipaigaldiste puhul gaasipaigaldiste kontrollakt.

5. Puuduste kõrvaldamine: Kui audit tuvastab puudused, siis need tuleb enne ehitisregistrisse esitamist ja kasutusloa taotlemist kõrvaldada. On oluline mõista, et puudustega auditit ei ole mõtet esitada, kuna ilmselgelt ei kooskõlasta taotlust sel juhul ka Päästeamet. Seega on oluline tegeleda puuduste kõrvaldamisega ja tagada hoone vastavus tuleohutusnõuetele, et saada positiivne tulemus!

Kui kaua audit aega võtab?

Kõik sõltub hoone tüübist. Olenevalt hoone keerukusest võib ülevaatus keskmiselt aega võtta 2-3 tundi ning tuleohutusaudit valmib keskmiselt 30 päeva jooksul. Soovid täpsemalt teada? Anna meile enda hoonest teada!

Alusta tuleohutusauditi tellimist siit

Tuleohutusaudit annab hinnangu ehitise vastavusele kehtivatele tuleohutusnõuetele ning aitab avastada võimalikke puudusi ja riske!
Ära jäta oma kodu turvalisust juhuse hooleks – telli professionaalne tuleohutusaudit ja kaitse end ja oma vara tulekahju eest!

SOOVIN TELLIDA TULEOHUTUSAUDITI!